Заполните Ваши контактные данные.
Мы перезвоним Вам!
Учебный центр «100ЦТ»

Подготовка к ЦТ по белорусскому языку

Успейте записаться со скидкой на Однодневный курс-2022!

Абитуриенты, выбирая сдавать тестирование по
белорусскому или русскому, отдают
предпочтение родному языку. Для этих абитуриентов наши курсы подготовки к ЦТ по белорусскому актуальны.

О курсах

В 10 и 11 классах большая нагрузка. Мы учитываем это и стараемся, чтобы подготовка к ЦТ по белорусскому в нашем центре был помощником, а не дополнительным стрессом.

Язык — это постоянно развивающая система, живая и интересная. Поэтому наши курсы белорусского научат вас учиться, сделают более эрудированным и образованным.
Занятия с опытными преподавателями белорусского языка
Полезные материалы для обучения
Проверка всех домашних заданий и контроль знаний
Общение с единомышленниками с такой же целью

Преподаватели по белорусскому языку

Силина Анна Викторовна

Окончила филологический факультет БГУ. Опыт преподавания — 31 год. Преподаватель высшей высшей квалификационной категории. Лучший результат ученика на ЦТ: 93 балла.

Бонадысенко Светлана Александровна

Окончила филологический факультет БГУ. Окончила курсы повышения квалификации при МГИРО. Опыт преподавания — 35 лет. Опыт репетиторства с 2015. Лучший результат ученика на ЦТ: 98 баллов.

Ильина Рита Петровна

Окончила филологический факультет БГУ. Опыт преподавания — 27 лет. Лучший результат ученика на ЦТ: 94 балла.

Как проходят занятия по белорусскому языку?

Программа курса

в соответствии со спецификацией РИКЗ на 2022 год
Раздзел 1. Маўленне. Тэкст. Стылістыка
  • Паняцці «мова» і «маўленне». Культура вуснага і пісьмовага маўлення. Нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы.
  • Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Прыметы тэксту: сэнсавая цэласнасць, тэматычнае адзінства, разгорнутасць, паслядоўнасць, звязнасць, завершанасць тэксту. Загаловак. Спосабы (віды) і сродкі сувязі сказаў і частак у тэксце.
  • Тыпы маўлення (апісанне, апавяданне, разважанне), іх кампазіцыйныя схемы.
  • Функцыянальныя стылі маўлення (навуковы, афіцыйны, публіцыстычны, мастацкі, гутарковы), стылеўтваральныя моўныя сродкі.
  • Стылістычныя нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы.
Раздзел 2. Фанетыка i арфаэпія. Арфаграфія. Культура маўлення
  • Фанетыка і арфаэпія. Гукі беларускай мовы. Арфаэпічныя нормы: нормы беларускага літаратурнага вымаўлення (вымаўленне галосных, зычных і спалучэнняў зычных).
  • Суадноснасць гукаў і літар. Прызначэнне і гукавое значэнне літар е, ё, ю, я, і.
  • Склад і націск. Роля націску пры адрозненні слоў і некаторых формаў слоў. Акцэнталагічныя нормы беларускай мовы.
  • Арфаграфія. Арфаграфічныя нормы сучаснай беларускай мовы.
  • Правапіс галосных о, э, а; е, ё, я.
  • Правапіс спалучэнняў галосных у запазычаных словах.
  • Зычныя гукі. Зычныя цвёрдыя, мяккія, зацвярдзелыя; глухія, звонкія, санорныя; свісцячыя і шыпячыя. Іх вымаўленне і правапіс.
  • Вымаўленне і правапіс спалучэнняў зычных.
  • Зычныя [д]–[дз'], [т]–[ц'], іх вымаўленне і правапіс.
  • Прыстаўныя і ўстаўныя зычныя, іх правапіс.
  • Падоўжаныя зычныя, іх вымаўленне і правапіс.
  • Правапіс у–ў.
  • Правапіс мяккага знака і апострафа.
  • Правапіс вялікай і малой літар.
  • Правапіс слоў разам, праз злучок і асобна.
Раздзел 3. Лексіка. Фразеалогія. Культура маўлення
  • Слова, яго лексічнае значэнне.
  • Адназначныя і мнагазначныя словы. Прамое і пераноснае значэнні слова.
  • Амонімы, іх адрозненне ад мнагазначных слоў.
  • Сінонімы, антонімы, іх роля ў маўленні.
  • Паронімы.
  • Фразеалагізмы, іх роля ў маўленні.
  • Лексічныя і фразеалагічныя нормы беларускай мовы.
Раздзел 4. Марфемная будова слова. Словаўтварэнне і арфаграфія. Культура маўлення
  • Марфемы як структурна значымыя часткі слова.
  • Аснова слова. Канчатак, нулявы канчатак.
  • Корань. Аднакаранёвыя словы і формы аднаго і таго слова.
  • Чаргаванне галосных і зычных у аснове слова.
  • Правапіс прыставак, якія заканчваюцца на зычны.
  • Правапіс і, ы, й пасля прыставак.
  • Словаўтваральныя і формаўтваральныя марфемы.
  • Асноўныя спосабы ўтварэння слоў: прыставачны, суфіксальны, прыставачна-суфіксальны, бяссуфіксны, постфіксальны; складанне слоў і асноў.
  • Складаныя словы, іх утварэнне і правапіс.
  • Складанаскарочаныя словы, іх утварэнне і правапіс.
  • Словаўтваральныя і арфаграфічныя нормы беларускай мовы.
Раздзел 5. Марфалогія i арфаграфія. Культура маўлення
  • Часціны мовы як лексіка-граматычныя разрады слоў.
  • Самастойныя і службовыя часціны мовы. Пераход слоў адных часцін мовы ў іншыя.
  • Назоўнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Агульныя і ўласныя назоўнікі. Правапіс уласных назоўнікаў.
  • Назоўнікі адушаўлёныя і неадушаўлёныя.
  • Назоўнікі канкрэтныя і абстрактныя, зборныя, рэчыўныя, іх лексічныя і граматычныя прыметы.
  • Род назоўнікаў. Назоўнікі мужчынскага роду, якія ўжываюцца для абазначэння асоб мужчынскага і жаночага полу. Несупадзенне роду некаторых назоўнікаў у беларускай і рускай мовах.
  • Лік назоўнікаў. Назоўнікі, якія маюць форму толькі адзіночнага ці толькі множнага ліку. Несупадзенне ліку некаторых назоўнікаў у беларускай і рускай мовах.
  • Склон назоўнікаў. Змяненне назоўнікаў па склонах.
  • Асновы назоўнікаў. Назоўнікі 1-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Назоўнікі 2-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Назоўнікі 3-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Правапіс склонавых канчаткаў назоўнікаў у множным ліку. Рознаскланяльныя назоўнікі. Нескланяльныя назоўнікі.
  • Спосабы ўтварэння назоўнікаў.
  • Правапіс назоўнікаў з суфіксамі -ак-, -ык-, -ік-, -ачк-, -ечк-; мяккі знак перад суфіксамі -к-, -чык- і ў суфіксах -аньк-, -еньк-.
  • Складаныя назоўнікі, іх утварэнне і правапіс.
  • Правапіс не (ня-), ні з назоўнікамі.
  • Прыметнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Якасныя, адносныя і прыналежныя прыметнікі, іх роля ў маўленні. Ступені параўнання якасных прыметнікаў, іх утварэнне і ўжыванне. Утварэнне, ужыванне і правапіс прыналежных прыметнікаў. Скланенне якасных, адносных і прыналежных прыметнікаў.
  • Спосабы ўтварэння прыметнікаў. Прыметнікі з суфіксамі ацэнкі, сфера іх ужывання і правапіс.
  • Правапіс прыметнікаў з суфіксам -ск-. Правапіс -н-, -нн- у прыметніках. Утварэнне і правапіс складаных прыметнікаў. Правапіс не (ня-) з прыметнікамі.
  • Лічэбнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Разрады лічэбнікаў паводле будовы, значэння і граматычных прымет. Род і лік некаторых лічэбнікаў. Скланенне, ужыванне і правапіс колькасных і парадкавых лічэбнікаў.
  • Спалучальнасць зборных лічэбнікаў у беларускай мове.
  • Займеннік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Скланенне і правапіс займеннікаў.
  • Утварэнне і ўжыванне займеннікаў.
  • Дзеяслоў як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Неазначальная форма дзеяслова (інфінітыў), яе сінтаксічная роля.
  • Трыванне дзеяслова. Утварэнне і ўжыванне дзеясловаў закончанага і незакончанага трыванняў.
  • Лады дзеяслова. Дзеясловы абвеснага, умоўнага і загаднага ладу, іх значэнне, утварэнне, ужыванне і правапіс.
  • Часы дзеяслова, утварэнне і ўжыванне часавых формаў дзеяслова.
  • Змяненне дзеясловаў I і II спражэнняў. Рознаспрагальныя дзеясловы.
  • Спосабы ўтварэння дзеясловаў.
  • Правапіс дзеясловаў з суфіксамі -ава- (-ява-), -ыва- (-іва-), -ва-, -оўва- (-ёўва-).
  • Правапіс не (ня-), ні з дзеясловамі.
  • Дзеепрыметнік як асобая форма дзеяслова: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Дзеепрыметнікавы зварот, знакі прыпынку ў сказах з дзеепрыметнікавымі зваротамі.
  • Скланенне поўных дзеепрыметнікаў, правапіс іх склонавых канчаткаў.
  • Поўная і кароткая формы дзеепрыметніка.
  • Дзеепрыметнікі незалежнага і залежнага стану, іх утварэнне.
  • Асаблівасці ўжывання дзеепрыметнікаў у беларускай мове.
  • Правапіс суфіксаў дзеепрыметнікаў залежнага стану прошлага часу -н-, -ен-, -ан-, -т-.
  • Правапіс не (ня-) з дзеепрыметнікамі.
  • Дзеепрыслоўе як асобая форма дзеяслова: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Дзеепрыслоўны зварот, знакі прыпынку ў сказах з дзеепрыслоўнымі зваротамі.
  • Дзеепрыслоўі незакончанага і закончанага трыванняў, іх утварэнне і правапіс.
  • Ужыванне дзеепрыслоўяў.
  • Правапіс не (ня-) з дзеепрыслоўямі.
  • Прыслоўе як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Ступені параўнання якасных прыслоўяў, іх утварэнне і ўжыванне.
  • Утварэнне прыслоўяў.
  • Правапіс прыслоўяў і спалучэнняў слоў, блізкіх да прыслоўяў.
  • Правапіс не (ня-), ні з прыслоўямі.
  • Прыназоўнік як службовая часціна мовы.
  • Невытворныя і вытворныя прыназоўнікі. Прыназоўнікі простыя, складаныя і састаўныя, іх правапіс.
  • Ужыванне прыназоўнікаў у словазлучэннях, якія адлюстроўваюць асаблівасці кіравання ў беларускай мове.
  • Злучнік як службовая часціна мовы.
  • Простыя і састаўныя злучнікі, іх ужыванне.
  • Адзіночныя, парныя, паўторныя злучнікі, іх ужыванне і правапіс.
  • Злучальныя і падпарадкавальныя злучнікі, іх ужыванне.
  • Часціца як службовая часціна мовы.
  • Правапіс часціц. Часціцы не і ні, іх ужыванне і правапіс.
  • Выклічнік як асобая часціна мовы.Правапіс выклічнікаў. Знакі прыпынку ў сказах з выклічнікамі.
  • Марфалагічныя і арфаграфічныя нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы.
Раздзел 6. Сінтаксіс i пунктуацыя. Культура маўлення
  • Словазлучэнне як сінтаксічная адзінка.Галоўнае і залежнае словы ў словазлучэнні. Віды сінтаксічнай сувязі слоў у словазлучэнні. Класіфікацыя словазлучэнняў па галоўным слове.
  • Асаблівасці дапасавання і кіравання ў беларускай мове (у параўнанні з рускай).
  • Сказ як асноўная сінтаксічная адзінка.
  • Тыпы сказаў па структуры, мэце выказвання і інтанацыі. Знакі прыпынку ў канцы сказаў.
  • Просты сказ. Парадак слоў у сказе. Развітыя і неразвітыя сказы.
  • Двухсастаўныя сказы. Дзейнік і выказнік, спосабы іх выражэння. Просты дзеяслоўны выказнік. Састаўны дзеяслоўны і састаўны іменны выказнікі. Сувязь выказніка і дзейніка, выражанага колькасна-іменным спалучэннем. Працяжнік паміж дзейнікам і выказнікам.
  • Даданыя члены сказа: азначэнне, дапаўненне, акалічнасць. Спосабы выражэння даданых членаў сказа. Прыдатак як разнавіднасць азначэння.
  • Аднасастаўныя сказы, іх будова.
  • Няпоўныя сказы. Працяжнік у няпоўным сказе.
  • Сказы з аднароднымі членамі. Аднародныя і неаднародныя азначэнні. Абагульняльныя словы пры аднародных членах сказа. Знакі прыпынку ў сказах з аднароднымі членамі (з абагульняльнымі словамі і без іх).
  • Сказы са звароткамі. Спосабы выражэння зваротка. Неразвітыя і развітыя звароткі. Знакі прыпынку ў сказах са звароткамі.
  • Сказы з пабочнымі канструкцыямі. Знакі прыпынку ў сказах з пабочнымі канструкцыямі.
  • Сказы з устаўнымі канструкцыямі. Знакі прыпынку ў сказах з устаўнымі канструкцыямі.
  • Сказы з адасобленымі членамі.
  • Сказы з адасобленымі азначэннямі (дапасаванымі, недапасаванымі) і прыдаткамі. Знакі прыпынку ў сказах з адасобленымі азначэннямі і прыдаткамі.
  • Сказы з адасобленымі дапаўненнямі. Знакі прыпынку ў сказах з адасобленымі дапаўненнямі.
  • Сказы з адасобленымі акалічнасцямі. Знакі прыпынку ў сказах з адасобленымі акалічнасцямі.
  • Сказы з адасобленымі ўдакладняльнымі членамі. Знакі прыпынку ў сказах з адасобленымі ўдакладняльнымі членамі.
  • Сказы з параўнальнымі зваротамі. Знакі прыпынку ў сказах з параўнальнымі зваротамі.
  • Складаны сказ. Сінтаксічныя прыметы складанага сказа. Сродкі сувязі частак складанага сказа. Тыпы складаных сказаў.
  • Складаназлучаныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова. Сродкі сувязі частак у складаназлучаных сказах. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаназлучаных сказах.
  • Складаназалежныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова. Падпарадкавальныя злучнікі і злучальныя словы як сродкі сувязі частак складаназалежнага сказа. Складаназалежныя сказы з даданымі азначальнай, дапаўняльнай часткамі, акалічнаснай часткай месца, часу, умовы, прычыны, мэты, уступальнай, параўнальнай, спосабу дзеяння, меры і ступені. Складаназалежныя сказы з некалькімі даданымі часткамі. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаназалежных сказах.
  • Бяззлучнікавыя складаныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова. Знакі прыпынку паміж часткамі ў бяззлучнікавых складаных сказах.
  • Складаныя сказы з рознымі відамі сувязі частак, іх сінтаксічныя прыметы, будова. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаных сказах з рознымі відамі сувязі частак.
  • Простая і ўскосная мова як спосабы перадачы чужой мовы. Знакі прыпынку ў сказах з простай мовай. Правілы замены простай мовы на ўскосную.
  • Сінтаксічныя і пунктуацыйныя нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы.
Стоимость занятий
на 2022/2023 учебный год
Успейте записаться со скидкой на Однодневный курс-2022!

Оптима
Стоимость 1 занятия при обучении
на 1-м предмете
25 22 р.

2 занятия в неделю

1 занятие = 80 мин.

≈176 руб. за 1 предмет/месяц

7−11 человек в группе (+1 резервный)

+ БЕСПЛАТНОЕ тестирование для определения уровня знаний

Записаться
Трио
Стоимость 1 занятия при обучении на 3-х предметах
21 16 р.

6 занятий в неделю

1 занятие = 80 мин.

≈384 руб. за 3 предмета/месяц

7−11 человек в группе (+1 резервный)

+ БЕСПЛАТНОЕ тестирование для определения уровня знаний

Записаться

Результаты ЦТ-2021

Готина Анна
Демидовец Варвара
Журавлева Любовь
Кувшинов Максим

Отзывы о подготовке к ЦТ по белорусскому языку

Ирина Лазовик
Отзыв из Вконтакте
Дата отзыва: 16 июля 2020

С ноября месяца я пришла в этот центр,посещала курсы по предметам: белорусский язык,английский язык и обществоведение. Могу точно сказать,что это дало свой результат,преподаватели объясняют все очень доступно,если что-то непонятно,то всегда помогут,огромное количество различных распечаток мы получали в течении года,плюс к этому проводились различные тесты,глядя на которые,ты мог определить свой уровень на данный момент. Хочу порекомендовать самых замечательных преподавателей: Силину Анну Викторовну,Наумович Екатерину Леонидовну и Копылову Ольгу Борисовну. Преподаватели,котловые создавали особую атмосферу на своих занятиях,учиться было в радость)) Могу точно сказать,что если вы обратитесь к этим преподавателям,то точно не пожалеете и это даст свой результат!)

Светлана Карпилова
Отзыв из Google
Дата отзыва: 26 июня 2019

Дочь посещала занятия в 2018-2019 гг.. по белорусскому языку и биологии. Результаты ЦТ по двум предметам 93 и 92. Очень благодарны преподавателям Анне Викторовне и Владимиру Николаевичу за знания и полученные результаты. На протяжении обучения слышала только восторженные рассказы дочери о занятиях. Все организационные вопросы решались быстро и качественно. Менеджеры курсов отвечали на все вопросы, важную информацию всегда дублировали SMS-сообщениями. Огромное спасибо за Ваш труд. Родителям будущих абитуриентов могу порекомендовать курсы как отличную альтернативу репетиторам. В отдельных моментах (удобство по расположению, организованность и стоимость) курсы даже выигрывают.

Исполнить мечту несложно

Подготовка к ЦТ по белорусскому языку в Минске в нашем центре дает прекрасные результаты, если вы:
Посещаете занятия без пропусков
На протяжении всего периода подготовки к ЦТ важно посещать все занятия, потому что только так преподаватель может гарантировать вам результаты, которые соответствуют вашему уровню подготовки.
Делаете все домашние задания
Это один из самых важных пунктов в подготовке к ЦТ, потому что только через системное выполнение домашних заданий, которые задают наши преподаватели, вы сможете достичь успехов на ЦТ.
Замотивированы и помните о цели
Все абитуриенты приходят с одной задачей: сдать централизованное тестирование на высокие баллы, поэтому вы обучаетесь в заряжающей атмосфере и вам легко двигаться к достижению вашей цели.
Правильно организовываете свое время
Мы знаем, как сильно загружены школьники в 10 и 11 классах. Поэтому организовали свои занятия таким образом, чтобы курсы для ЦТ по белорусскому языку были помощником, а не дополнительной нагрузкой.

Часто задаваемые вопросы

Можно ли выбрать преподавателя для ЦТ по белорусскому языку?
Да, для ЦТ по белорусскому языку есть возможность сходить на бесплатное пробное занятие к нескольким преподавателям.
Могут ли родители присутствовать на пробном занятии ЦТ по белорусскому языку?
Да, могут.
Сколько длится одно занятие централизованного тестирования по белорусскому языку?
Одно занятие по подготовке к ЦТ по белорусскому языку длится 80 минут.
Смогу ли я сдать централизованное тестирование по белорусскому языку выше 75 баллов?
Результат ЦТ по белорусскому языку зависит от интенсивности подготовки и способностей ученика.
Заполните форму и получите бесплатную консультацию
Мы будем рады помочь вам стать ближе к своей мечте, подготовиться к ЦТ и поступить в выбранный вуз.
*Отправляя персональные данные, вы принимаете политику конфиденциальности.
Предварительная запись на 2022/2023 учебный год. Записаться со скидкой до 30 июня!
Заполните форму с контактными данными —
мы обязательно вам перезвоним.