Заполните Ваши контактные данные.
Мы перезвоним Вам!
4 сакрэта поспеху:

Падрыхтоўка да ЦТ па беларускай мове

— гэта калі трэба запомніць усе выключенні, на 100 працэнтаў разбірацца ў словаўтварэнні, а таксама шмат чытаць беларускамоўных твораў! А якія яшчэ сакрэты хавае гэты прадмет? Чытайце ў нашым гайдзе!
1/4

ВЫКЛАДЧЫК

Сіліна Ганна Віктараўна
Пяць крокаў да поспеху на ЦТ па беларускай мове:
1 крок:
1 крок:
Сістэмна займацца мовай год.
Я лічу, што калі ў вучня ёсць нейкая база, то займацца трэба год, каб усё ўспомніць і зрабіць шмат тэстаў. Рыхтуюцца за месяц, як я кажу, аптымісты. Добра, калі гэтым людзям трэба толькі апошнія штрыхі падвесці ў падрыхтоўцы.
2 крок:
2 крок:
Не паслабляцца нават калі ёсць добрыя вынікі РТ.
У мяне ёсць вучань, які здаў другі этап РТ на 76 балаў, так ён зараз на занятках задаволены сядзіць, нічога яму не трэба. Але ж гэта не факт, што выніковы рэзультат будзе такім. У маёй сяброўцы сын здаў другі этап на 80 балаў, а трэцці - на 55. Таму супакойвацца не трэба! Але на апошнім этапе, я прапаную, уключыць устаноўку: «Я магу, я ведаю, я зараз зраблю!» І не баяцца.
3 крок:
3 крок:
Выпісваць сабе толькі складаныя моманты.
Я не трачу час на тое, каб запісваць і перапісваць правілы. Навошта? Для гэтага ёсць падручнікі за 10 і 11 клас, там усе асноўныя моманты можна паглядзець. А вось нейкія складаныя моманты, нюансы, нават тое, чаго можа і ня быць ў кніжках, але ёсць магчымасць сустрэць гэта на тэсце.
4 крок:
4 крок:
Звяртаць увагу на паздел «словаўтварэнне» і правапіс частіцы «не».
Насамрэч падзел «словаўтварэнне» даецца вучням цяжэй за іншыя. А увогуле тыповая памылка — гэта калі абітуріеты няўважліва чытаюць заданні, а потым да іх не вяртаюцца. Напрыклад, напісана ў заданіі «адзначце сказы, дзе трэба ставіць коску», а дзеці адзначаюць сказы, дзе не трэба. Тэхнічныя і крыўдныя памылкі!
5 крок:
5 крок:
Не падавацца міфу «беларускую мову здаць лягчэй».
Канешне, беларускую мову вывучыць лягчэй, але толькі пры той умове, што ты ёй сапраўды валодаеш. А я бачу, што для многіх вучняў яна як замежная, таму што яны чытаюць сказ час ад часу і не разумеюць, пра што там гаворка ідзе… А так арфаграфічныя правілы больш лёгкія за рускую мову, гэта праўда.
2/4

МЕТОДЫКА І МАТЭРЫЯЛЫ

Школьныя падручнікі 5−11 клас
па беларускай мове.
Дапаможнік па беларускай мове для падрыхтоўкі да ЦТ.
В.І. Голуб.
Беларуская мова ў табліцах і схемах. Для школьнікаў.
В. П. Красней.
3/4

АТМАСФЕРА НА ЗАНЯТКАХ

4/4

ЗМЕСТ КУРСА

у адпаведнасці са спецыфікацыяй РІКВ на 2020 год
Раздзел 1. Маўленне. Тэкст. Стылістыка
  • Паняцці «мова» i «маўленне». Культура вуснага i пісьмовага маўлення. Нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы.
  • Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Прыметы тэксту: сэнсавая цэласнасць, тэматычнае адзінства, разгорнутасць, паслядоўнасць, звязнасць, завершанасць тэксту. Загаловак. Спосабы (віды) і сродкі сувязі сказаў і частак у тэксце.Спосабы (віды) і сродкі сувязі сказаў і частак у тэксце.
  • Тыпы маўлення (апісанне, апавяданне, разважанне), іх кампазіцыйныя схемы.
  • Функцыянальныя стылі маўлення (навуковы, афіцыйны, публіцыстычны, мастацкі, гутарковы), стылеўтваральныя моўныя сродкі
Раздзел 2. Фанетыка i арфаэпія. Арфаграфія. Культура маўлення
  • Фанетыка і арфаэпія. Гукі беларускай мовы. Арфаэпічныя нормы: нормы беларускага літаратурнага вымаўлення (вымаўленне галосных, зычных і спалучэнняў зычных).
  • Суадноснасць гукаў і літар. Прызначэнне і гукавое значэнне літар е, ё, ю, я, і.
  • Склад і націск. Роля націску пры адрозненні слоў і некаторых формаў слоў. Акцэнталагічныя нормы беларускай мовы.
  • Арфаграфія. Прынцыпы беларускай арфаграфіі. Арфаграфічныя нормы беларускай мовы.
  • Правапіс галосных о, э, а; е, ё, я.
  • Правапіс спалучэнняў галосных у запазычаных словах.
  • Зычныя гукі. Зычныя цвёрдыя, мяккія, зацвярдзелыя; глухія, звонкія, санорныя; свісцячыя і шыпячыя. Іх вымаўленне і правапіс.
  • Вымаўленне і правапіс спалучэнняў зычных.
  • Зычныя [д]–[дз'], [т]–[ц'], іх вымаўленне і правапіс.
  • Прыстаўныя і ўстаўныя зычныя, іх правапіс.
  • Падоўжаныя зычныя, іх правапіс.
  • Правапіс у–ў.
  • Правапіс мяккага знака і апострафа.
  • Ужыванне вялікай літары.
  • Правапіс слоў разам, праз злучок і асобна.
Раздзел 3. Лексіка. Фразеалогія. Культура маўлення
  • Слова, яго лексічнае значэнне.
  • Адназначныя і мнагазначныя словы. Прамое і пераноснае значэнні слова.
  • Амонімы, іх адрозненне ад мнагазначных слоў.
  • Сінонімы і антонімы, іх роля ў маўленні.
  • Паронімы.
  • Фразеалагізмы, іх роля ў маўленні.
  • Лексічныя і фразеалагічныя нормы беларускай мовы.
Раздзел 4. Марфемная будова слова. Словаўтварэнне і арфаграфія. Культура маўлення
  • Марфемы як структурна значымыя часткі слова.
  • Аснова слова. Канчатак, нулявы канчатак.
  • Корань. Аднакаранёвыя словы і формы аднаго і таго ж слова.
  • Чаргаванне галосных і зычных у аснове слова.
  • Правапіс прыставак, якія заканчваюцца на зычны.
  • Правапіс й, і, ы пасля прыставак.
  • Словаўтваральныя і формаўтваральныя марфемы.
  • Асноўныя спосабы ўтварэння слоў: прыставачны, суфіксальны, прыставачна-суфіксальны, бяссуфіксны, постфіксальны; складанне слоў і асноў.
  • Складаныя словы, іх утварэнне і правапіс.
  • Складанаскарочаныя словы, іх утварэнне і правапіс.
  • Словаўтваральныя і арфаграфічныя нормы беларускай мовы.
Раздзел 5. Марфалогія i арфаграфія. Культура маўлення
  • Часціны мовы як лексіка-граматычныя разрады слоў.
  • Самастойныя і службовыя часціны мовы. Пераход слоў адных часцін мовы ў іншыя.
  • Назоўнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Агульныя і ўласныя назоўнікі. Правапіс уласных назоўнікаў.
  • Назоўнікі адушаўленныя і неадушаўленныя.
  • Назоўнікі канкрэтныя і абстрактныя, зборныя, рэчыўныя, іх лексічныя і граматычныя прыметы.
  • Род назоўнікаў. Назоўнікі мужчынскага роду, якія ужываюцца для абазначэння асоб мужчынскага і жаночага полу. Несупадзенне роду некаторых назоўнікаў у беларускай і рускай мовах.
  • Лік назоўнікаў. Назоўнікі, якія маюць форму толькі адзіночнага ці толькі множнага ліку. Несупадзенне ліку некаторых назоўнікаў у беларускай і рускай мовах.
  • Склон назоўнікаў. Змяненне назоўнікаў па склонах.
  • Асновы назоўнікаў. Назоўнікі 1-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Назоўнікі 2-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Назоўнікі 3-га скланення, правапіс іх склонавых канчаткаў. Правапіс склонавых канчаткаў назоўнікаў у множным ліку. Рознаскланяльныя назоўнікі. Нескланяльныя назоўнікі.
  • Спосабы утварэння назоўнікаў.
  • Правапіс назоўнікаў з суфіксамі -ак-, -ык-, -ік-, -ачк-, -ечк-; мяккі знак перад суфіксамі -к-, -чык-, і ў суфіксах -аньк-, -еньк-.
  • Складаныя назоўнікі, іх утварэнне і правапіс.
  • Правапіс не (ня), ні з назоўнікамі.
  • Прыметнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Якасныя, адносныя і прыналежныя прыметнікі, іх роля ў маўленні. Ступені паруўнання якасных прыметнікаў, іх утварэнне і ўжыванне.
  • Утварэнне, ужыванне і правапіс прыналежных прыметнікаў.
  • Скланенне якасных, адносных і прыналежных прыметнікаў.
  • Спосабы ўтварэння прыметнікаў. Прыметнікі з суфіксамі ацэнкі, сфера іх ужывання і правапіс. Правапіс прыметнікаў з суфіксам -ск-. Правапіс -н-, -нн- у прыметніках. Утварэнне і правапіс складаных прыметнікаў. Правапіс не (ня) з прыметнікамі.
  • Лічэбнік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Разрады лічэбнікаў паводле будовы, значэння і граматычных прымет.
  • Род і лік некаторых лічэбнікаў. Скланенне, ужыванне і правапіс колькасных і парадкавых лічэбнікаў. Спалучальнасць зборных лічэбнікаў у беларускай мове.
  • Займеннік як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма.
  • Скланенне і правапіс займеннікаў.
  • Утварэнне і ўжыванне займеннікаў.
  • Дзеяслоў як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Неазначальная форма дзеяслова (інфінітыў), яе сінтаксічная роля.
  • Трыванне дзеяслова. Утварэнне і ўжыванне дзеясловаў закончанага і незакончанага трыванняў.
  • Лад дзеяслова. Дзеясловы абвеснага, умоўнага і загаднага ладу, іх значэнне, утварэнне, ужыванне і правапіс.
  • Часы дзеяслова, утварэнне і ўжыванне часавых формаў дзеяслова.
  • Спражэнне дзеясловаў. Канчаткі дзеясловаў I і II спражэнняў, іх правапіс. Рознаспрагальныя дзеясловы.
  • Спосабы ўтварэння дзеясловаў.
  • Правапіс дзеясловаў з суфіксамі -ава- (-ява-), -ыва- (-іва-), -ва-, -оўва- (-ёўва-).
  • Правапіс не (ня), ні з дзеясловамі.
  • Дзеепрыметнік як асобая форма дзеяслова: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Дзеепрыметнікавы зварот, знакі прыпынку ў сказах з дзеепрыметнікавымі зваротамі.
  • Скланенне поўных дзеепрыметнікаў, правапіс іх склонавых канчаткаў.
  • Поўная і кароткая формы дзеепрыметніка.
  • Дзеепрыметнікі незалежнага і залежнага стану, іх утварэнне. Асаблівасці ўжывання дзеепрыметнікаў у беларускай мове.
  • Правапіс суфіксаў дзеепрыметнікаў залежнага стану прошлага часу -н-, -ен-, -ан-, -т-.
  • Правапіс не (ня) з дзеепрыметнікамі.
  • Дзеепрыслоўе як асобая форма дзеяслова: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Дзеепрыслоўны зварот, знакі прыпынку ў сказах з дзеепрыслоўнымі зваротамі.
  • Дзеепрыслоўі незакончанага і закончанага трыванняў, іх утварэнне і правапіс. Ужыванне дзеепрыслоўяў.
  • Правапіс не з дзеепрыслоўямі.
  • Прыслоўе як самастойная часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля.
  • Ступені параўнання якасных прыслоўяў, іх утварэнне і ўжыванне.
  • Утварэнне прыслоўяў. Правапіс прыслоўяў і спалучэнняў слоў, блізкіх да прыслоўяў.
  • Правапіс не (ня), ні з прыслоўямі.
  • Прыназоўнік як службовая часціна мовы.
  • Невытворныя і вытворныя прыназоўнікі. Прыназоўнікі простыя, складаныя і састаўныя, іх правапіс.
  • Ужыванне прыназоўнікаў у словазлучэннях, якія адлюстроўваюць асаблівасці кіравання ў беларускай мове.
  • Злучнік як службовая часціна мовы.
  • Простыя і састаўныя злучнікі, іх ужыванне.
  • Адзіночныя, парныя, паўторныя злучнікі, іх ужыванне і правапіс.
  • Злучальныя і падпарадкавальныя злучнікі, іх ужыванне.
  • Часціца як службовая часціна мовы.
  • Правапіс часціц.
  • Часціцы не і ні, іх ужыванне і правапіс.
  • Выклічнік як асобая часціна мовы. Правапіс выклічнікаў. Знакі прыпынку ў сказах з выклічнікамі.
  • Марфалагічныя і арфаграфіяныя нормы беларускай мовы.
Раздзел 6. Сінтаксіс i пунктуацыя. Культура маўлення
  • Словазлучэнне як сінтаксічная адзінка. Галоўнае і залежнае словы ў словазлучэнні. Віды сінтаксічнай сувязі слоў у словазлучэнні. Класіфікацыя словазлучэнняў па галоўным слове. Непадзельныя словазлучэнні.
  • Асаблівасці дапасавання і кіравання ў беларускай мове.
  • Сказ як асноўная сінтаксічная адзінка.
  • Тыпы сказаў па структуры, мэце выказвання і інтанацыі. Знакі прыпынку ў канцы сказаў.
  • Просты сказ. Парадак слоў у сказе. Лагічны націск у сказе. Развітыя і неразвітыя сказы.
  • Двухсастаўныя сказы. Дзейнік і выказнік, спосабы іх выражэння. Просты дзеяслоўны выказнік. Састаўны дзеяслоўны і састаўны іменны выказнікі. Сувязь выказніка і дзейніка, выражанага колькасна-іменным спалучэннем. Працяжнік паміж дзейнікам і выказнікам.
  • Даданыя члены сказа: азначэнне, дапаўненне, акалічнасць. Спосабы выражэння даданых членаў сказа. Прыдатак як разнавіднасць азначэння.
  • Аднасастаўныя сказы, іх будова.
  • Няпоўныя сказы. Працяжнік у няпоўным сказе.
  • Сказы з аднароднымі членамі. Аднародныя і неаднародныя азначэнні. Знакі прыпынку пры аднародных членах сказа. Абагульняльныя словы пры аднародных членах сказа. Знакі прыпынку пры аднародных членах сказа з абагульняльнымі словамі.
  • Сказы са звароткамі. Спосабы выражэння зваротка. Неразвітыя і развітыя звароткі. Знакі прыпынку пры зваротку.
  • Сказы з пабочнымі канструкцыямі. Знакі прыпынку ў сказах з пабочнымі канструкцыямі.
  • Сказы з устаўнымі канструкцыямі. Знакі прыпынку ў сказах з устаўнымі канструкцыямі.
  • Сказы з адасобленымі членамі.
  • Сказы з адасобленымі азначэннямі (дапасаванымі, недапасаванымі) і прыдаткамі. Знакі прыпынку пры адасобленых азначэннях і прыдатках.
  • Сказы з адасобленымі дапаўненнямі. Знакі прыпынку пры адасобленых дапаўненнях.
  • Сказы з адасобленымі акалічнасцямі. Знакі прыпынку пры адасобленых акалічнасцях.
  • Сказы з адасобленымі ўдакладняльнымі членамі. Знакі прыпынку ў сказах з адасобленымі ўдакладняльнымі членамі.
  • Сказы з параўнальнымі зваротамі. Знакі прыпынку ў сказах з параўнальнымі зваротамі.
  • Складаны сказ. Сінтаксічныя прыметы складанага сказа. Сродкі сувязі частак складанага сказа. Тыпы складаных сказаў.
  • Складаназлучаныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова.Сродкі сувязі частак у скаданазлучаных сказах. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаназлучаных сказах.
  • Складаназалежныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова.Падпарадкавальныя злучнікі і злучальныя словы як сродкі сувязі частак складаназалежнага сказа.Складаназалежныя сказы с даданымі азначальнай, дапаўняльнай часткамі, акалічнаснай часткай месца, часу, умовы, прычыны, мэты, уступальнай, параўнальнай, спосабу дзеяння, меры і ступені. Складаназалежныя сказы с некалькімі даданымі часткамі. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаназалежных сказах.
  • Бяззлучнікавыя складаныя сказы, іх сінтаксічныя прыметы, будова.
  • Складаныя сказы з рознымі відамі сувязі частак, іх сінтаксічныя прыметы, будова. Знакі прыпынку паміж часткамі ў складаных сказах з рознымі відамі сувязі частак.
  • Простая і ўскосная мова як спосабы перадачы чужой мовы. Знакі прыпынку ў сказах з простай мовай. Правілы замены простай мовы на ўскосную.
  • Сінтаксічныя і пунктуацыйныя нормы.

Нашы вучні пра выкладчыка і выніках

Катерина Карпилова
Отзыв из Вконтакте
Дата отзыва: 30 июня 2019
Огромное спасибо Анне Викторовне! Вся работа была нацелена на изучение правил сразу на практике, через прорешивание бесчисленного количества тестов. И это эффективно: сразу можно проверить себя, к тому же можно запомнить написание слов и даже вывести по ним правило. Преподаватель проговаривала каждое правило и разбирала каждый тип заданий по многу раз, давала мнемонические приёмы и советы, как обернуть структуру теста в свою пользу.
За год я улучшила свой результат на 30 баллов, с 63 на третьем этапе РТ-2018 до 93 на ЦТ.
Мария самарева
Отзыв из Вконтакте
Дата отзыва: 25 июня 2019
Это были мои первые курсы в жизни, и поскольку 11 класс очень морально давит, что хочется разрядки, но нужно продолжать учёбу. На этих курсах можно приобрести не только знания, но и друзей и отдых, и поддержку. Можно побеседовать обо всём(даже не учёбе) и получить нужный совет.
Я очень рада, что побывала в этой команде.
Лиза Лапицкая
Отзыв из Вконтакте
Дата отзыва: 11 марта 2019
Посещаю курсы сразу по трем предметам. И все три преподавателя просто прекрасны! На занятиях всегда дружественная атмосфера и всегда приятно приходить!! А самое главное — очень хорошо и доступно объясняют темы и тщательно разбираем то, что обязательно будет в ЦТ) Как результат хорошие баллы уже на РТ)
Ольга Счастная
Отзыв из Вконтакте
Дата отзыва: 6 апреля 2018
Спасибо замечательному педагогу Анне Викторовне и курсам 100ct. by за успешную сдачу ЦТ по белорусскому языку) За 3 месяца смогла выучить и запомнить все, что нужно, и подняться с 50 баллов до 95! Однозначно рекомендую и желаю дальнейшего процветания!)

Записывайтесь на первое занятие
по белорусскому языку прямо сейчас

Мы будем рады помочь вам стать ближе к своей мечте, подготовиться к ЦТ
и поступить в выбранный вуз.
*Мы гарантируем сохранность отправленных вами данных.